موج استار

بلندگوهای خودرو کوییک

کوئیک یک خودروی هاچ ‌بک ساخت شرکت سایپا است که در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران وارد شد. این خودرو بر اساس پلتفرم تیبا طراحی شده است و از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با آن ندارد. کوئیک از یک موتور ۱٫۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر بهره می ‌برد. گفتنی است، این موتور با یک گیربکس ۵ سرعته دستی جفت شده است. کوئیک از نظر طراحی ظاهری نسبت به تیبا تغییراتی داشته و در داخل هم از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به تیبا پیشرفت کرده است. که در این میان سیستم صوتی این خودرو، یک آپشن منحصر به فرد به شمار می آید که با تمام ویژگی ها و مزایا و معایب خود، پاسخگوی نیاز کاربران می باشد. در ادامه سیستم صوتی خودرو به ویژه بلندگوها را به تفصیل بررسی می کنیم.

 

مشخصات فنی بلندگو های خودرو کوئیک

 

مشخصات فنی بلندگوهای خودرو کوییک

کوئیک به صورت استاندارد از چهار بلندگو 9×6 اینچی در درب ‌های جلو و عقب بهره می ‌برد. این بلندگوها از نوع ساندبار بوده و دارای توان خروجی ۲۵ وات می باشند.

گفتنی است، درایور بلندگوهای کوئیک از نوع کامپوزیت بوده و از یک سیم  پیچ صوتی 2 اینچی، یک آهنربای نئودیمیوم و یک قاب آلومینیومی ساخته شده است. تیوتر بلندگوها نیز از نوع پلیمری است که از یک سیم پیچ صوتی 0.5 اینچی، یک آهنربای نئودیمیوم و یک قاب پلاستیکی تشکیل شده است.

این بلندگوها دارای کیفیت صدای نسبتاً خوبی هستند و می ‌توانند صدایی واضح و بلند را پخش کنند. همچنین، بلندگوهای کوئیک صدای رادیو، موسیقی و سایر منابع صوتی را هم پشتیبانی می کنند.

ویژگی ‌های بلندگوهای خودرو کوییک

کیفیت پخش صدا:

از سری قابلیت های بلندگوهای خودرو کوییک می توان به کیفیت صدای خوب آنها اشاره کرد.

قیمت مناسب:

این بلندگوها، در کنار پخش صدا به صورت بلند و واضح، قیمت مناسبی هم دارند.

پاسخ فرکانسی:

به علاوه، این بلندگو دارای پاسخ فرکانسی 60 تا 20000 هرتز است که در پی آن، قادر به پخش صدایی با کیفیت و واضح می باشد.

قابلیت نصب و سازگاری:

دستور العمل های نصب بلندگوهای کوییک ساده و آسان بوده و راهنماهایی نیز در این رابطه ارائه شده است.

طراحی و استایل:

بلندگوهای کوییک ساخت سایپا با ظاهر و جزییات خودرو هماهنگ هستند.

 

عملکرد بلندگوهای کوئیک

نحوه عملکرد بلندگوی کوییک

بلندگوهای خودرو کوییک ساخت سایپا به صورت جداگانه و مانند یک سیستم کامل عمل می ‌کنند. در اینجا چند مرحله از کارکرد این بلندگوها توضیح داده می ‌شود:

1- ورود سیگنال صوتی:

ابتدا سیگنال صوتی از منبع مثل رادیو، CD یا تلفن همراه به بلندگوها وارد می ‌شود.

2- تقویت سیگنال:

بلندگوهای خودرو با یک نوع تقویت ‌کننده همراه هستند که سیگنال صوتی را تقویت می‌ کند. این تقویت ‌کننده معمولاً درون بلندگوها یا در بخش های دیگر سیستم صوتی خودرو قرار می ‌گیرد.

3- تبدیل سیگنال الکتریکی به صوت:

تقویتی که در گام قبل انجام می ‌شود، سیگنال صوتی را به یک سیگنال الکتریکی قوی تبدیل می‌ کند. این سیگنال سپس به عنوان ورودی به بلندگو‌ها ارسال می ‌شود.

4- تولید صدا:

در این مرحله، بلندگوها این سیگنال الکتریکی را به اعوجاج‌ ها و لرزش ‌های فیزیکی تبدیل می ‌کنند که این لرزش ‌ها سبب تولید امواج صوتی شده و در نتیجه صدا تولید می‌ شود.

5- انتشار صدا:

صداهای تولید شده توسط بلندگوها از طریق ناحیه نصب بلندگوهای خودرو، به بیرون منتشر می ‌گردد.

6- تنظیم کیفیت صدا:

تنظیم کیفیت صدا به نوع بلندگوها، تنظیمات صوتی و تعداد بلندگوها بستگی دارد. گفتنی است،  با انجام یکسری تنظیمات، تعادل بین بیس، تربل و مید‌رنج بهینه شده و کیفیت صدا افزایش می ‌یابد.

به طور کلی، بلندگوهای خودرو کوییک، توانایی تبدیل سیگنال الکتریکی به صوت و تنظیم صدای بهینه را دارا بوده و صدایی با کیفیت ارائه می دهند.

 

 بهبود کیفیت صدای بلندگوهای کوئیک

راه ‌های بهبود کیفیت صدای بلندگوهای کوئیک

برای بهبود کیفیت صدای بلندگوهای کوئیک می ‌توان از روش ‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله این روش ‌ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از آمپلی ‌فایر خارجی:

استفاده از آمپلی ‌فایر خارجی می ‌تواند توان خروجی بلندگوها را افزایش داده و صدای بلندتر و واضح ‌تری را تولید کند.

نصب بلندگوهای با کیفیت بالاتر

به طور کلی، با نصب بلندگوهای با کیفیت بالاتر(بلندگوهای غیر فابریک) می‌ توان کیفیت صدای خودرو را بهبود بخشید.

ایجاد عایق صوتی در کابین خودرو

ایجاد عایق صوتی در کابین خودرو نیز به نوبه خود می ‌تواند به کاهش نویز و بهبود کیفیت صدای بلندگوها کمک کند.

نکات مهم در هنگام خرید بلندگوهای خودرو کوئیک

در هنگام خرید بلندگوهای خودرو کوییک باید به یکسری از پارامترها توجه داشت.

  • توان خروجی بلندگوها
  • پاسخ فرکانسی بلندگوها
  • نوع بلندگوها
  • قیمت بلندگوها

مقایسه بلندگوهای خودرو کوییک با بلندگوی سایر خودروها

بلندگوهای خودرو کوییک در برخی از ویژگی ‌ها و مشخصات با بلندگوهای سایر خودروها تفاوت ها و شباهت هایی دارند که در این میان، بلندگوی این خودرو از نظر کیفیت و عملکرد، بیشترین شباهت را با بلندگوی خودروهایی مانند تیبا و ساینا دارد.  

 در ادامه، مقایسه ‌ای بین بلندگوهای خودرو کوییک و بلندگوهای سایر خودروها ارائه می ‌شود:

کیفیت صدا:

بلندگوهای کوییک به دلیل استفاده از متریال های مناسب و قابل قبول، معمولاً کیفیت صدای بالاتری ارائه می ‌دهند. در مقابل، برخی بلندگوهای خودروها با کیفیت صدای محدودتر همراه هستند.

توان خروجی:

با تقویت صوت و افزایش توان خروجی، بلندگوهای کوییک معمولاً توانایی پخش صدای بلندتر همراه با نویز کمتری را دارند. با مقایسه با بلندگوهای خودروهای دیگر، این قابلیت برجسته تر می شود.

قیمت:

قیمت بلندگوهای خودرو کوییک ساخت سایپا معمولاً مقرون به صرفه‌ می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید بلندگوهای خودرو کوئیک

نتیجه گیری:

در بین تمامی سیستم های موجود در خودرو کوییک، سیستم صوتی قابل بحث می باشد. بلندگوهای موجود در این سیستم از طریق سوکت RCA به سیستم صوتی خودرو متصل شده و از یک آمپلی ‌فایر داخلی برای تقویت صدای خروجی خود استفاده می‌ کنند.

بلندگوهای خودرو کوئیک ، از نوع ساندبار بوده و دارای کیفیت صدای نسبتاً خوبی هستند. همچنین،  این بلندگوها می ‌توانند صدایی واضح و بلند را پخش کنند. با این حال، برای بهبود کیفیت صدای این بلندگوها می ‌توان از روش ‌های مختلفی مانند استفاده از آمپلی ‌فایر خارجی، نصب بلندگوهای با کیفیت بالاتر و ایجاد عایق صوتی در کابین خودرو استفاده کرد.

اگر به دنبال یک بلندگوی با کیفیت و اقتصادی برای ماشین خود هستید، می توانید به فروشگاه موج افزار جنوب مراجعه کنید و از قیمت مناسب آن بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس 07138359013 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید