موج استار

بلندگوهای تحت شبکه

بلندگوهای تحت شبکه، نسل جدیدی از سیستم ‌های صوتی هستند که صدا را از سایر سیستم های صوتی دریافت کرده و آن را پخش می کنند. به بیان دیگر، صدای دیجیتال از طریق کابل شبکه وارد مدار الکترونیکی بلندگو شده و مدار با پردازش این صدا، آن را به صدای آنالوگ تبدیل می کند. بعد ار تبدیل آن، صدا توسط آمپلی فایر تقویت شده و نهایتا، از اسپیکر پخش می شود.

گفتنی است، این بلندگوها، جایگزینی نوین برای سیستم‌ های پیجینگ سنتی محسوب می شوند. چرا که نسبت به سیستم های سنتی، مدیریت آسانی داشته و در کنار عیب یابی ساده تر، مقرون به صرفه هم می باشند. در این مقاله از موج افزار، اسپیکرهای تحت شبکه را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

ویژگی ‌های بلندگوهای تحت شبکه

قابلیت کنترل از راه دور:

تنظیمات و مدیریت بلندگوها از طریق نرم‌ افزار بوده و به حضور فیزیکی در محل نیاز ندارند. پخش صدای واضح و بدون نویز از ویژگی های اصلی این بلندگوها است.

قابلیت تفکیک صدا:

این اسپیکرها می توانند صداهای متفاوتی را در زون‌ های مختلف به طور همزمان، پخش کنند.

قابلیت برنامه‌ ریزی:

تنظیم زمان ‌بندی پخش صداها هم از قابلیت های بلندگوهای تحت شبکه می باشد.

مقرون به صرفه بودن:

کاهش هزینه ‌های کابل‌ کشی و نصب، از ویژگی های مثبت اسپیکر تحت شبکه است.

کاربردهای بلندگوهای تحت شبکه

کاربردهای بلندگوهای تحت شبکه

ادارات، سازمان‌ ها و کارخانه ها: برای پیجینگ، اطلاع ‌رسانی، پخش موزیک و جلسات از بلندگوی تحت شبکه در این اماکن استفاده می شود.

مدارس و دانشگاه ‌ها: اسپیکرهای تحت شبکه جهت اعلام خبرها، پخش زنگ و موزیک در مدارس و دانشگاه ها، کاربرد دارند.

مراکز خرید: در مراکز خرید نیز، می توان برای اطلاع‌ رسانی، تبلیغات و پخش موزیک از این بلندگوها استفاده کرد.

فرودگاه‌ ها و ایستگاه‌ های راه ‌آهن: بلندگوهای تحت شبکه جهت اعلام اخبار فوری یا اعلام پرواز و قطار هم کارایی دارند.

بیمارستان ‌ها: اعلام کد اورژانس، پیجینگ و اطلاع رسانی، از کاربردهای اسپیکر تحت شبکه در بیمارستان ها می باشند.

هتل‌ ها: این اماکن برای آگاه ساختن مهمانان از برنامه ها و اخبار هتل، پخش موزیک و خوشامدگویی به مهمانان، از اسپیکرهای تحت شبکه استفاده می کنند.

کاربرد بلندگوهای تحت شبکه

انواع بلندگوهای تحت شبکه

بلندگوهای سقفی:

برای نصب در سقف و پخش یکنواخت صدا در محیط به کار رفته و بر اساس نحوه نصب به دو دسته روکار و توکار تقسیم بندی می شوند.

بلندگوهای ستونی:

اسپیکرهای تحت شبکه ستونی، برای نصب در فضای باز و پخش صدا در اماکنی با نویز کمتر از 75 دسیبل مناسب هستند. بدنه این بلندگو ها، بسته به محل استفاده، جنس های مختلفی دارد. با این حال فلز و چوب، رایج ترین عناصر سازنده بدنه بلندگو ستونی می باشند.

بلندگوهای شیپوری:

بلندگوهای شیپوری در محیط ‌های پر سر و صدا مانند کارگاه های تولیدی، کاربرد دارند. این نوع اسپیکر در دو نوع پلاستیکی و گالوانیزه عرضه شده و توان آنها بیشتر از سایر بلندگوها است. از اسپیکرهای شیپوری می توان به صورت چندتایی هم استفاده کرد.

ساختار بلندگوهای تحت شبکه

  • بدنه:
    قسمت بزرگ بلندگو است که نوع بلندگو را تعیین می کند. بدنه با توجه به کاربرد، جنس های مختلفی داشته و با میزان انتشار صدا، رابطه مستقیم دارد.
  • مدار الکتریکی:
    به طور کلی، مدار وظیفه تبدیل سیگنال الکتریکی به صدا را بر عهده دارد.
  • ابزار آلات نصب:
    از آنجا که شکل ظاهری بلندگوها با یکدیگر فرق دارد، ابزار نصب آنها هم متفاوت است. برای مثال بلندگوهای تحت شبکه ستونی، با استفاده از براکت به دیوار متصل می شوند. این در حالی است که پیچ و فنر، اسپیکرهای سقفی توکار را به سقف متصل می کنند.
    انواع بلندگوهای تحت شبکه

میزان عرضه و تقاضا اسپیکر تحت شبکه

به دلیل قابلیت های مثبت اسپیکر تحت شبکه که آن را از سیستم های سنتی، متمایز کرده اند، تقاضا برای این نوع بلندگو در حال افزایش است. به دنبال افزایش نرخ تقاضا، عرضه این بلندگوها نیز توسط شرکت ‌های تولیدکننده رشد صعودی دارد.

قیمت اسپیکرهای تحت شبکه

قیمت بلندگوهای تحت شبکه به نوع، قدرت و امکانات آنها بستگی دارد. برای داشتن یک خرید موفق، پیشنهاد می شود، قیمت و کیفیت محصولات فروشگاه های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید بلندگوی تحت شبکه

برای خرید بلندگو تحت شبکه ابتدا باید نوع بلندگو را با توجه به قدرت اسپیکر و امکانات مورد نیازتان، انتخاب کنید. همچنین، بهتر است بلندگوی تحت شبکه را از برندهای معتبر و شناخته شده، خریداری نمایید. بررسی قیمت و شرایط گارانتی هم در هنگام خرید اسپیکر، باید مورد توجه قرار گیرد.

نکات استفاده از بلندگوهای تحت شبکه

نکات استفاده از بلندگوهای تحت شبکه

استفاده از کابل ‌های مناسب: استفاده از کابل ‌های با کیفیت و مناسب برای شبکه، ضروری است.

تنظیم صحیح نرم ‌افزار: نرم ‌افزار برای مدیریت بلندگوها، باید به صورت صحیحی نصب شود.

به ‌روزرسانی نرم ‌افزار: به‌ روزرسانی نرم‌افزار به آخرین نسخه هم از اقدامات لازم، برای دریافت بهترین عملکرد از اسپیکر می باشد.

سرویس دوره ‌ای: جهت جلوگیری از بروز مشکلات و آسیب ها، بلندگوها باید به صورت دوره ای سرویس شوند.

جمع ‌بندی

اسپیکر تحت شبکه یکی از دستگاه ‌های محبوب در دنیای فناوری است که امکان اتصال به شبکه ‌های بی‌ سیم را فراهم می ‌کند. این اسپیکرها دارای ویژگی ‌های منحصر به فردی هستند که آنها را از اسپیکرهای سنتی متمایز می‌ کند. از جمله ویژگی ‌ها، می ‌توان به کیفیت صدای بالا، امکان اتصال به اینترنت، پشتیبانی از اپلیکیشن‌ های مختلف و قابلیت کنترل صدا از راه دور اشاره کرد.

اسپیکر تحت شبکه، در انواع مختلفی عرضه شده و کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. پخش موسیقی، پخش پادکست، پاسخگویی به سوالات صوتی، پیجینگ و اطلاع رسانی از سری کاربردهای بلندگوهای تحت شبکه می باشند.

برای خرید اسپیکر تحت شبکه باید به نکاتی مانند کیفیت صدا، امکانات، قابلیت ‌های هوشمند و قیمت بلندگو توجه کرد. در نظر داشته باشید که قیمت بلندگو به پارامترهایی مانند جنس، ابعاد و نوع بلندگو وابسته است.

هنگام استفاده از اسپیکر تحت شبکه هم باید به نکاتی مانند تنظیمات صدا، اتصال به اینترنت، نصب اپلیکیشن ‌های مربوطه و نگهداری صحیح از دستگاه توجه داشته باشید. در نهایت، اسپیکرهای تحت شبکه با ویژگی ‌ها و کاربردهای خاص خود می ‌توانند یک انتخاب عالی برای کاربردهای گوناگون باشند.

 

نظر خود را برای ما ارسال نمایید