موج استار

بلندگوی خودرو ساینا

ساینا یک خودروی ساخت شرکت سایپا است که در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران معرفی شد. ساینا نسبت به دیگر خودروها، تفاوت های کوچک و بزرگی را داراست که در این میان، سیستم صوتی و بلندگوها یک آپشن کاربردی برای ساینا، به شمار می آیند.

بلندگوهای خودرو ساینا یکی از تجهیزات اساسی در این خودرو به شمار می  آید که برای پخش صدا در داخل خودرو کارایی دارند. گفتنی است، این بلندگوها با کیفیت صدای بالا و قدرت پخش مناسب، تجربه گوش دادن به موسیقی و صداهای دیگر را برای سرنشینان خودرو بهبود می ‌بخشند. در ادامه، به ویژگی ‌ها، عملکرد، انواع و تاریخچه بلندگوهای خودرو ساینا پرداخته خواهد شد.

مشخصات فنی بلندگوی خودرو ساینا

بلندگوهای خودرو ساینا از نوع 4 اهمی و 50 واتی هستند که قطر آنها 6 اینچ و یا 15 سانتی ‌متر می باشد. جنس بدنه این بلندگوها از پلاستیک فشرده بوده و دارای توری فلزی برای محافظت از دیافراگم هستند.

بلندگو خودرو ساینا

گذر زمان و بلندگوهای خودرو ساینا

بلندگوهای خودرو ساینا از ابتدای تولید این خودرو در سال 1395 در این خودرو به کار می روند. این بلندگوها در ابتدا از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبودند، اما در سال ‌های اخیر با بهبود کیفیت قطعات و مونتاژ، کیفیت آنها تا حد زیادی افزایش یافته است.

ویژگی ‌های بلندگوهای ساینا

یکی از ویژگی ‌های مهم بلندگوهای خودرو ساینا، کیفیت صدای بالا آنها است. این بلندگوها با استفاده از تکنولوژی ‌های پیشرفته، صداها را با وضوح و شفافیت بالا پخش می‌ کنند. برخی از مدل ‌های ساینا دارای سیستم‌ های جدیدی می باشند که با بهره گیری از آنها، بلندگو می ‌تواند صداهای فرکانس بالا و پایین را به خوبی پخش کند. این ویژگی امکان پخش صداها را به صورت واقعی و زنده در خودرو، فراهم می کند.

علاوه بر کیفیت صدا، قدرت پخش بلندگوهای خودرو ساینا نیز بسیار حائز اهمیت است. این بلندگوها توان خروجی متناسب با اندازه کابین خودرو داشته که به دنبال آن، اصوات به خوبی در سراسر فضا پخش شده و تمام سرنشینان خودرو به آن دسترسی دارند.

عملکرد بلندگوهای خودرو ساینا

بلندگوهای خودرو ساینا از نوع کواکسیال بوده و یک درایور و یک تیوتر را دارا می باشند که در اینجا، درایور مسئول تولید صدای بم و میانی است و تیوتر هم مسئولیت تولید صدای زیر را برعهده دارد.

 بلندگوهای ساینا از طریق سوکت RCA به سیستم صوتی خودرو متصل می  ‌شوند. سیستم صوتی خودرو سیگنال ‌های صوتی را از منابع مختلف مانند رادیو، CD، USB و AUX دریافت کرده و این سیگنال ‌ها را تقویت می ‌کند. سپس سیگنال ‌های تقویت ‌شده به بلندگوها ارسال می ‌شوند. هنگامی که سیگنال ‌های صوتی به بلندگوها می‌ رسند، درایور و تیوتر شروع به حرکت کرده که این حرکات موجب ایجاد امواج صوتی می ‌شوند. نهایتا، امواج صوتی در هوا منتشر شده و توسط گوش انسان شنیده خواهند شد.

انواع بلندگوهای  ساینا

انواع بلندگوهای خودرو ساینا

بلندگوهای خودرو ساینا در دو نوع فابریک و غیر فابریک به بازار عرضه می  ‌شوند که بلندگوهای فابریک از سوی شرکت سایپا تولید و عرضه شده و دارای کیفیت و عملکرد نسبتاً مناسبی هستند. بلندگوهای غیر فابریک نیز توسط سایر شرکت ‌های فعال در این حوزه  تولید می ‌شوند و طیف وسیعی از کیفیت و قیمت را دارا می باشند.

  • اطلاعات فنی بلندگوهای فابریک ساینا

بلندگوهای فابریک ساینا در دو مدل 6 اینچی و یا همان 15 سانتی ‌متری برای جلو و 4 اینچی یا 10 سانتی ‌متری برای عقب خودرو عرضه می ‌شوند. این بلندگوها از نوع 4 اهمی و 50 واتی هستند.

  • اطلاعات فنی بلندگوهای غیر فابریک ساینا

همان طور که گفته شد، بلندگوهای غیر فابریک ساینا در انواع و ابعاد مختلفی عرضه می ‌شوند. این بلندگوها می ‌توانند از نوع 2 اهمی، 4 اهمی یا 8 اهمی بوده و توان خروجی آنها نیز می‌ تواند از 25 تا 100 وات متغیر باشد.

بلندگوهای غیر فابریک ساینا معمولاً از کیفیت بالاتری نسبت به بلندگوهای فابریک برخوردار هستند. آنها می ‌توانند صدایی با کیفیت بهتر و قدرت بالاتری تولید کرده و طیف وسیع ‌تری از صداها را پوشش دهند.

مقایسه بلندگوهای خودرو ساینا با سایر خودروها

بلندگوهای خودرو ساینا از نظر کیفیت و عملکرد با بلندگوهای خودروهایی مانند پراید، تیبا و کوییک قابل مقایسه می باشند. این بلندگوها از نظر کیفیت صدا و قدرت خروجی در سطح متوسطی قرار دارند و می ‌توانند نیازهای کاربران را برآورده کنند.

نکاتی برای انتخاب بلندگوهای خودرو ساینا

در هنگام انتخاب و خرید بلندگوهای خودرو ساینا(فارغ از مدل)، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نوع بلندگو: بلندگوها می ‌توانند از نوع کواکسیال، ساندبار، ساب ووفر یا ترکیبی از این موارد باشند.

اندازه بلندگو: توجه داشته باشید که اندازه بلندگوها باید متناسب با فضای در نظر گرفته شده برای آنها باشد. بنابراین باید حتما از بلندگوهای تولید شده برای این خودرو، استفاده کنید.

مقاومت بلندگو: مقاومت بلندگوها هم نمایانگر میزان جریان الکتریکی مورد نیاز برای کارکرد آنها است.

کیفیت بلندگو: کیفیت بلندگوها را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

توان خروجی بلندگو: توان خروجی بلندگوها نیز باید متناسب با توان خروجی سیستم صوتی خودرو شما باشد.

حساسیت بلندگو: حساسیت بلندگوها نشان ‌دهنده میزان قدرت مورد نیاز آنها برای تولید صدایی با حجم مشخص است.

با توجه به این نکات می ‌توانید بلندگوهای مناسبی را برای خودرو ساینا خود انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب بلندگوهای خودرو ساینا

نتیجه گیری:

بلندگوی ساینا از ابتدای راه اندازی خط تولید این خودرو، همراه با خودرو به میدان آمده است. بلندگوهای خودرو ساینا با قدرت پخش بالا و کیفیت صدای برتر، تجربه گوش دادن به موسیقی و صداهای دیگر را در خودرو بهبود می  ‌بخشند.

لازم به ذکر است، بلندگوهای ساینا از نوع کواکسیال بوده و از طریق سوکت به سیستم صوتی خودرو متصل می شوند. سیستم، سیگنال را از منبع صوت دریافت کرده و پس از تقویت سیگنال ها، آنها را به بلندگوها ارسال می کند. در آخر نیز صدا از طریق بلندگو در هوا منتشر شده و به گوش کاربران می  رسد.

گفتنی است بلندگوی ساینا  همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده است. تا جایی که هم اکنون این بلندگو در دو مدل فابریک و غیر فابریک به بازار عرضه می  شود که با توجه به سلیقه و ویژگی ها و قابلیت های این بلندگوها، می توانید مدل مناسبی را انتخاب کرده و لذت بردن از صداهای بی ‌نظیر را تجربه کنید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید